Reguli pentru o pozitie corecta pe scaunul de la birou

Must Try

Alegerea scaunului de birou potrivit pentru nevoile tale este esentiala, dar la fel de important ca si alegerea scaunului potrivit este sa stii cum sa il instalezi corect.

O pozitie buna de sedere este extrem de importanta, avand in vedere numarul de ore petrecute la birou pana la sfarsitul zilei. Efectele nocive ale unei pozitii incorecte sunt evidente pe termen scurt, mediu si lung sub forma de oboseala, durere si leziuni.

Recomandam intotdeauna sa investesti in ergonomie si sa optezi pentru scaune ergonomice, deoarece, in cele din urma, este o investitie in sanatate si confort. Dar ideea merge mai departe, si anume ca, daca mentinem o buna forma posturala, performanta si motivatia vor fi mai mari.

Iti vom oferi cateva indrumari simple pentru a sti cum sa stai bine la birou, sa iti configurezi perfect scaunele si sa iti asiguri confortul necesar.

Regleaza inaltimea scaunului

Baza pentru o postura optima intr-un scaun de birou este reglarea corecta a inaltimii scaunului. Aceasta este una dintre cele mai importante ajustari, deoarece influenteaza celelalte ajustari, precum si pozitia intregului corp.

Ar trebui sa reglezi inaltimea scaunului astfel incat talpile sa fie perfect plate pe podea, iar picioarele sa formeze un unghi de 90° fata de scaun. Astfel, vei obtine un sprijin bun pentru coapse si picioarele vor avea o pozitie care nu va fi nici prea incordata, nici prea relaxata.

Dupa ce scaunul a fost reglat corect, urmatorul pas este reglarea spatarului. Scaunul trebuie sa fie prevazut cu un suport bun pentru spate si sa te asiguri ca pozitia coloanei vertebrale este dreapta.

In cazul in care spatarul scaunului tau este reglabil in inaltime, este important sa nu-l fixezi intr-o pozitie foarte inalta, pentru ca zona lombara sa beneficieze de un sprijin maxim, iar umerii sa aiba o anumita libertate de miscare.

Ajusteaza inaltimea cotierelor de la scaun

Atunci cand stai la birou, coatele ar trebui sa formeze un unghi de 90 de grade cu corpul, iar bratele si mainile sa formeze o linie dreapta, pentru a-ti proteja incheieturile.

Daca scaunul de birou este prevazut si cu cotiere, este important ca inaltimea cotierelor sa fie reglata corect, astfel incat coatele sa se sprijine pe ele. Cotierele scaunului si biroul ar trebui sa se afle la aceeasi inaltime, asa ca asigura-te ca poti regla atat inaltimea biroului cat si pe cea a scaunului.

Pastreaza o distanta potrivita fata de monitor

Pentru a avea o pozitie corecta a gatului atunci cand stai la birou, trebuie sa tii minte ca urechile trebuie sa fie aliniate cu umerii. Astfel vei reusi sa pastrezi o distanta potrivita fata de monitor (adica aproximativ 40-50 cm, in functie de inaltimea si de pozitia acestuia).

Pozitioneaza corect monitorul, tastatura si mouse-ul

Daca lucrezi la birou de pe un laptop, atunci va trebui sa il pozitionezi in asa fel incat ecranul sa nu fie prea jos. In caz contrar, te vei inclina mereu spre monitor, iar gatul tau va fi mereu incordat si te vei confrunta cu dureri in zona lombara.

Tocmai de aceea, iti recomandam sa folosesti un suport pentru laptop sau cateva topuri de hartie, pentru a ridica laptopul sau monitorul la inaltimea corecta.

De asemenea, poti folosi o tastatura externa si un mouse, pentru ca mainile sa fie mult mai relaxate. Nu uita sa tii cont si de faptul ca tastatura si mouse-ul trebuie pozitionate astfel incat coatele sa fie cat mai apropiate de corp, indoite la 90 de grade.

Schimba pozitia corpului din cand in cand

Nu trebuie sa ai un program sportiv complet sau o sesiune lunga de intinderi. In general, este suficient sa incepi sa te misti mai mult la birou. Mergi sa iti vizitezi colegii la birourile lor, in loc sa ii suni sau sa le trimiti un e-mail.

De asemenea, este o idee buna sa bei suficienta apa. Nu este doar sanatos, ci si necesar la intervale regulate. Nu mai folosi liftul si urca pe scari. In acest fel, corpul se antreneaza pentru a fi in miscare. Mersul pe jos este cea mai naturala forma de miscare pentru corpul uman, prin urmare, ar trebui integrat cat mai des posibil in birou.

Munca in fata unui ecran, a unei tastaturi si a unui mouse inseamna sa petreci multe ore asezat, iar acest lucru poate duce la probleme de sanatate legate de postura, cum ar fi durerile de spate de care sufera multi oameni.

Lipsa de exercitii fizice si un stil de viata sedentar pot inrautati situatia, iar prin alegerea unui scaun bun si urmand sfaturile din acest articol, poti evita ranile si disconfortul si vei mentine mereu o pozitie corecta si confortabila.

Ultimele articole

Mai multe articole recomandate